zondag 18 mei 2014







In de lente heb ik altijd zin in een lappendekentje haken of breien...
kleine lapjes, verschillende kleurtjes...

Nu koos is voor een lappendekentje in ribbelsteek met als hoofdkleur ecru gecombineerd met 4 andere pastelkleurtjes.
Ik ga voor grote en kleine vierkantje, effen en gestreept... Eigenlijk een beetje vanalles door elkaar. Hopelijk wordt het resultaat mooi, dat is een verrassing.

Om het ineen naaien te vergemakkelijken maak ik ruiten ipv vierkantjes.


Heb je zin om mee te doen? Op regelmatige basis vertel ik jullie wat ik doe zodat jullie kunnen meebreien aan dit dekentje! 


Kies een mooie wol te breien met nld. 5.5 tot 6.5 mm. Kies een hoofdkleur (300g) en 4 of meer extra kleurtjes (100g)

Dit weekend maak ik 3 kleine witte vierkantjes en 1 gekleurd klein vierkantje.

Het patroontje voor een klein vierkantje gebreid met nld. 6 mm:

Zet 3 steken op.
R1: 1 nld. recht.
R2: 1 st. r, 1 st. 3 keer breien (1x langs voren, 1 x langs achteren, 1 x langs voren), 1 st. r
R3 en alle oneven nld.: recht breien
R4: 1 st.  r, 1 st. 2 keer breien, 1 st. r, 1 st. 2 keer breien, 1 st. r
Maak elke 2de meerderingen als volgt: 2 st. r, 1 int. meerdering, brei tot 2 st. van de kant, 1 int. meerdering, 2 st. r
Herhaal deze meerdering tot er 27 st. zijn. Brei 1 nld. recht.
Maak minderingen als volgt elke 2de nld. 2 st. r, 2 st. samen, brei tot 4 st. van de kant 2 st. samen, 2 st. r
Herhaal deze mindering tot er 7 st. zijn: 1 st. r, 2 st. samen, 1 st. r, 2 st. samen, 1 st. r. Brei 1 nld. recht.
Laatste mindering: 1 st. r, 3 st. samen, 1 st. r. Kant de steken af.

Veel breiplezier! Heb je vragen of opmerkingen mail ze naar julija@telenet.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten